zaterdag 16 mei 2009

Ollomont juli 1970

Ik denk dat we allen 16 jaar waren toen we met de scouts naar Ollomont in de val d'Aosta (it)op kamp gingen. Ook voor velen een luchtdoop want we vlogen naar Geneve om vandaar met een
autocar naar Ollomont te rijden.
op de foto links met bril Patrick Matthijs (de mol zo genoemd deels voor zijn slecht zicht en zijn dikke montuur maar ook omdat steeds aan het werk was en langer volhield dan wie ook), met de rode pet ben ikzelf (den otter, ik was de beste zwemmer) en met de sigaret in Filip Coppens('t doktoorken, omdat zijn vader dokter was)
De eerste dag legden we een kleine dam aan om pootje te baden en in het water te spelen. De volgende nacht onweerde het boven in de bergen en het beekje werd een rivier en 's morgens stonden alle tenten onder water.(en ik wist van niks)
Hans Van Craeyveld (Bliksem, was heel rap, vooral moe) en William Vercammen (t'vosken, naar zijn haarkleur) moesten weer opvallen
De natuur was adembenemend. Ik was nooit in de bergen geweest, en nu direct in de hoge Alpen.Ik was overweldigd van zoveel schoonheid dat ik zwoor hier ooit terug te komen. Het heeft lang geduurd maar toen de kinderen voldoende oud waren om bergwandelingen aan te kunnen zijn we meerdere malen teruggekomen.
Het probleem met deze oude dia's is dat ze nog in glas zijn ingekaderd en er bij reproductie reflectie optreed waardoor de kleuren "plakken" aan het glas. Dit zijn de beste exemplaren. Stofdeelyjes liggen er ook op, dat zie je goed als je ze aanklikt om te vergroten.

2 opmerkingen:

Lebbercherrie zei

Heb je al geprobeerd om in Photoshop met het contrast en weergave te spelen, misschien is dat de oplossing voor het probleem?

Lebbercherrie zei

Bijna vergeten te zeggen: Toffe foto's!