zaterdag 16 mei 2009

Dank zij den ALDI


Mijn blog was bedoeld om vooral foto's van reizen en van vroeger te tonen. Eén probleem: dia's inschannen met een flatbedschanner geeft :
1. geen goed resultaat
2.is tijdrovend (één voor in instellen en inschannen)
als je weet dat ik zo'n 5 dozen dia's staan heb met telkens een 300 dia's zag ik me daar niet direct aan beginnen.
Een professionele scanner kopen alleen hiervoor was te gek en te duur.
Dia's projecteren en dan foto's nemen lukt maar half omdat er te veel kwaliteitverlies is.
Deze week was er een aanbieding bij Aldi voor een dia- en negatiefscanner met een resolutie van 5 megapixels. Niet professioneel, maar best bruikbaar.
Dus woensdag iets na 9 uur naar den Aldi en ik had nog net het laatste exemplaar vast. Best wel wat geluk gehad; Toen de klant voor mij vroeg of er nog scanners waren zei de kassierster:"nog 2 of 3 denk ik"

Als ik achter hem bleef was ik al tweedes. Ik ben toen aan een andere kassa gaan aanschuiven en kwam gelijk met hem aan een kassierster. Hij had de voor- en ik de laatste. De resultaten volgen zo vlug mogelijk...

Geen opmerkingen: