dinsdag 23 augustus 2011

Man,man,man,miserie, miserie


De overvloedige regen en de talrijke onweersbuien hebben de tuin geen goed gedaan.
Sruikprincessen begonnen te beschimmelen net zoals de staakprincessen nu doe.

Ik was eens overgeschakeld op een andere soort princessebonen (Bertina), maar ze zijn niet zo goed als de soort Fortex die ik anders plantte.
Er komen veel te vroeg bonen in en ik heb er ook al gehad met een draad in.
Ze beginnen te rotten net boven de grond en de ranken sterven af. bij de beschrijving van Somers stond uitdrukkelijk dat ze weinig last hebben van ziekten.
De snijbonen hebben daar precies minder last van, zo hebben we toch nog boontjes om te eten.

Door de regen ben ik niet veel in de tuin geweest, bijna alleen om wat te oogsten. Het onkruid staat hoog en dikwijls al in zaad; het moet dringend beter worden, zodat ik kan wieden en schoffelen. Er passeert hier voor het ogenblik een onweerszone zodat ik weer niet buiten kan maar misschien lukt het me straks wel om een paar foto's te nemen.
Ondertussen is het onweer voorbij en ik ben de schade gaan opmeten.
Mijn foto's: https://picasaweb.google.com/troyerken1954/20110823TuinNaOnweer

Geen opmerkingen: