zondag 18 mei 2008

Eerste reiservaringen

Ons "koerken" (1961)
voor de winkel (1961)
Koksijde (1967)
Bezoekdag Bercelis (juli 1963)

Calella (1969)




Mijn eerste reiservaringen en reisherinneringen waren de vakantiekolonies. We hadden thuis een winkel in een drukke straat en waren derhalve verplicht om thuis op het "koerken" te spelen: een omheinde koer van drie meter op zeven. Met vier kinderen was het daar bij goed weer veel te druk. Op straat spelen mocht niet omdat het te gevaarlijk was. Daarom gingen we in het groot verlof een maand op vakantiekolonie met het AEP, een organisatie die samenwerkte met vader zijn werk aan het spoor (nmbs)Als zesjarige naar Goyet-Mozet, daarna Bercelis, Koksijde, Kaulille, Noisy enz. Goyet, Bercelis en Noisy waren in een kasteel, wat al een avontuur op zich was. Koksijde was een tentenkamp en Kaulille was in een kazerne van de luchtmacht (kleine Brogel). Altijd veel ruimte om te ravotten en kattekwaad uit te halen. Ik heb me daar altijd goed geamuseerd. Mijn broer en mijn zussen gingen niet graag maar voor mij was het telkens een feest.Als twaalfjarige was dan ook de eerste buitenlandse reis naar Riccione (Italiƫ) Uren op de trein gezeten want alles gebeurde toen met de trein. Het was ook de periode van de reizen naar Spanje met mijn ouders. Trein tot Brussel Zuid, overstappen en met de trein naar Paris Nord, daar de metro in naar Gare de Lyon, daar op de nachttrein naar Spanje tot in Port-bout, de grens, de douane, overstappen op een Spaanse trein (Spanje heeft een andere spoorbreedte) en dan rond de middag aankomen in Calella, Costa Dorada. Ik heb het opgezocht en het hotel bestaat nog : Hotel Vila hierboven enkele foto's

3 opmerkingen:

Lebbercherrie zei

Hela Troyerken, ben er geraakt op uwen blog. Toffe foto's. Doe zo voort.

Anoniem zei

Ik wist niet dat je een tweede blog had. Ziet er mooi uit.

Anoniem zei

jOHAN

PROFICIAT MET UW SITE.

GUIDO DE WINNE