dinsdag 29 april 2008

foto's,fototoestellen en camera's

Hieronder de afbeeldingen van de diverse fototoestellen waarmee ik de fotografie mocht leren ontdekken :
1. De Agfa box: vierkant doosje met rolfilm en volledige manueel (foto)
2. Voigtländer Vito : Kleinbeeldfilm, goed toestel voor zijn tijd (foto)
3. Praktica TL: Op aanraden van de fotoclub op school: verwisselbare lens, stevig Oostduits concept, lens uit Japan. Misschien wat lomp maar lenszuiver (foto)
4. Praktica LTL3 :Modernere opvolger van de vorige camera. Lichtmeting door de (verwisselbare) lens. Heb ik gebruikt zowel met standaardlens, groothoek, telelens en tussenringen (macrofotografie) Goed toestel alhoewel de lichtmeter meestal snel stuk was.(foto)
5. Konica autoreflex TC: (foto) Heb ik gekocht in Oostende in september 1980. We waren op verlof in Westende met onze zoon Wim (toen 6 maand). Toen is de vorige camera (praktica) gevallen op een golfbreker met een beschadigde body en een kapotte lens tot gevolg. Ik moest en zou een ander toestel hebben op vakantie, vandaar in Oostende gekocht. Dit toestel heb ik nog en heb ik het langst gebruikt.












Geen opmerkingen: